Gergely Dávid
senior lecturer, core member of the Department of English Language Pedagogy
- contact
- davidgergely ¤ t-online•hu, http://www.nyelvtudasmerok.hu, more...
- degrees
- M.A. English and History, Eötvös University Budapest, 1984;
M.Ed. Teacher Training in ELT, University of Exeter, 1996;
Ph.D. in Language Testing, University of Glamorgan, 2000.
- functions
- Founder and president of the Hungarian Association of Language Examiners and Measurement Specialists Nyelvvizsgáztatók és Nyelvtudásmérési Szakértők Országos Egyesülete) since its inception in 2002.
- experience
- 1. A nyelvismeret és beszédkészség mérésére használt eszközök (technikák) kutatása, továbbfejlesztése, különösen a
a. csoportos szóbeli vizsgáztatás lehetőségeinek vizsgálata diskurzus elemzéssel
b. nyelvismeret mérésére használt diszkrétpontos technikák továbbfejlesztése
2. Vizsgaeredmények számítógépes elemzése (a klasszikus és az un. felelet-válasz elmélet (IRT) módszereivel,
3. Standardizáció, minőségbiztosítási rendszerek kidolgozása
4. Számítógépes adatfeldolgozás és optikai leolvasó-rendszerek (OCR) alkalmazása a feladatlapok javításában
5. Nyelvi interferenciák-diáknyelvi jelenségek gyűjtése, azok számítógépes adatbázisokká, 'hiba-bankokká' alakítása, ill. alkalmazásuk a tesztszerkesztésben
6. Utólagos, un. post-test validációs/ standardizációs eljárások kidolgozása
7. Feladatbankok építése és kalibrálása.
- languages
- Hungarian: native
English: proficient
German: basic
- courses
- BMA–ANOD–204 Testing and evaluation (spring 2024)
- OT–ANG–270 Introduction to Classroom Observations (spring 2024)
- OT–ANG17–384 Introduction to Research in Language Pedagogy (spring 2024)
- OTGY–ANG–3 Subject-specific Teaching Support Seminar 2 (spring 2024)
- BBN–ANG–202 Skills Development (autumn 2023)
- OT–ANG–370 Elective course in language pedagogy (autumn 2023)
- BBN–ANG–204 Content Based Language Development (spring 2023)
- OTGY–ANGK–2 Subject-specific Teaching Support Seminar 1 (autumn 2022)
- OT–ANG–272 Introduction to ELT (autumn 2021)
- BBN–ANG11–001 Proficiency Examination (autumn 2020)
- OT–ANG–372 The methodology of teaching English as a foreign language 1 (autumn 2020)
- TANM–ANG–109 Language Proficiency Exam (autumn 2020)
- OT–ANG–378 The methodology of teaching English as a foreign language 2 (spring 2020)
- OT–ANG–391 Language exam (C\1) (autumn 2019)
- OT–ANG–274 Focus on the language learner (spring 2019)
- OT–ANG–374 Classroom studies (spring 2019)
- BMA–ANGD–CAn8 Interlanguage and Error Analysis (spring 2018)
- TANM–ANG–300.05 Insights from the Council of Europe Framework (autumn 2017)
- TANM–ANG–300.08 Language Pedagogy Option (autumn 2016)
- BBN–ANG–106 Language Practice 2 (spring 2016)
- BBN–ANG–102 Language Practice 1 (autumn 2015)
- TANM–ANG–113 ELT Methodology lecture (autumn 2014)
- BBN–ANG–001 Proficiency Examination (autumn 2012)
- BBN–ANG–372 Cultural Insights From the English Language (spring 2012)
- TANM–ANG–302KL Language Pedagogy (autumn 2011)
- TANM–ANG–302 Language Methodology (autumn 2010)
- ANN–342.94 English-Hungarian Interlanguage (spring 2007)
- AFN–291 TOLC 2 (spring 2007)
- AFN–322 Applied linguistics elective (autumn 2006)
- AFN–107 TOLC 1 (spring 2006)
- AFN–204 Advanced writing 2 (spring 2006)
- AFN–210 Special skills development 3 (spring 2006)
- AFN–200 Advanced writing 1 (autumn 2005)
- AFN–208 Special skills development 2 (autumn 2005)
- ANN–142 Introduction to linguistics (autumn 2005)
- AFN–108 Special skills development 1 (spring 2005)
- AT–322 Applied Linguistics (spring 2005)
- ANN–206 Case Studies in Business (spring 2005)
- ANN–204 Listening: systems to skill (autumn 2004)
- AFN–206 Integrated Skills 2 (spring 2004)
- AFN–202 Integrated Skills 1 (autumn 2003)
- AT–291 Test of Language Competence 2 (TOLC 2) (autumn 2003)
- more ...
- publications (see MTMT)