pic

Gergely Dávid

senior lecturer, core member of the Department of English Language Pedagogy

contact
davidgergely ¤ t-online•hu, http://www.nyelvtudasmerok.hu, more...

degrees
M.A. English and History, Eötvös University Budapest, 1984;
M.Ed. Teacher Training in ELT, University of Exeter, 1996;
Ph.D. in Language Testing, University of Glamorgan, 2000.

functions
Founder and president of the Hungarian Association of Language Examiners and Measurement Specialists Nyelvvizsgáztatók és Nyelvtudásmérési Szakértők Országos Egyesülete) since its inception in 2002.

experience
1. A nyelvismeret és beszédkészség mérésére használt eszközök (technikák) kutatása, továbbfejlesztése, különösen a
a. csoportos szóbeli vizsgáztatás lehetőségeinek vizsgálata diskurzus elemzéssel
b. nyelvismeret mérésére használt diszkrétpontos technikák továbbfejlesztése
2. Vizsgaeredmények számítógépes elemzése (a klasszikus és az un. felelet-válasz elmélet (IRT) módszereivel,
3. Standardizáció, minőségbiztosítási rendszerek kidolgozása
4. Számítógépes adatfeldolgozás és optikai leolvasó-rendszerek (OCR) alkalmazása a feladatlapok javításában
5. Nyelvi interferenciák-diáknyelvi jelenségek gyűjtése, azok számítógépes adatbázisokká, 'hiba-bankokká' alakítása, ill. alkalmazásuk a tesztszerkesztésben
6. Utólagos, un. post-test validációs/ standardizációs eljárások kidolgozása
7. Feladatbankok építése és kalibrálása.

languages
Hungarian: native
English: proficient
German: basic

courses
BMA–ANOD–204 Testing and evaluation (spring 2024)
OT–ANG–270 Introduction to Classroom Observations (spring 2024)
OT–ANG17–384 Introduction to Research in Language Pedagogy (spring 2024)
OTGY–ANG–3 Subject-specific Teaching Support Seminar 2 (spring 2024)
BBN–ANG–202 Skills Development (autumn 2023)
OT–ANG–370 Elective course in language pedagogy (autumn 2023)
BBN–ANG–204 Content Based Language Development (spring 2023)
OTGY–ANGK–2 Subject-specific Teaching Support Seminar 1 (autumn 2022)
OT–ANG–272 Introduction to ELT (autumn 2021)
BBN–ANG11–001 Proficiency Examination (autumn 2020)
OT–ANG–372 The methodology of teaching English as a foreign language 1 (autumn 2020)
TANM–ANG–109 Language Proficiency Exam (autumn 2020)
OT–ANG–378 The methodology of teaching English as a foreign language 2 (spring 2020)
OT–ANG–391 Language exam (C\1) (autumn 2019)
OT–ANG–274 Focus on the language learner (spring 2019)
OT–ANG–374 Classroom studies (spring 2019)
BMA–ANGD–CAn8 Interlanguage and Error Analysis (spring 2018)
TANM–ANG–300.05 Insights from the Council of Europe Framework (autumn 2017)
TANM–ANG–300.08 Language Pedagogy Option (autumn 2016)
BBN–ANG–106 Language Practice 2 (spring 2016)
BBN–ANG–102 Language Practice 1 (autumn 2015)
TANM–ANG–113 ELT Methodology lecture (autumn 2014)
BBN–ANG–001 Proficiency Examination (autumn 2012)
BBN–ANG–372 Cultural Insights From the English Language (spring 2012)
TANM–ANG–302KL Language Pedagogy (autumn 2011)
TANM–ANG–302 Language Methodology (autumn 2010)
ANN–342.94 English-Hungarian Interlanguage (spring 2007)
AFN–291 TOLC 2 (spring 2007)
AFN–322 Applied linguistics elective (autumn 2006)
AFN–107 TOLC 1 (spring 2006)
AFN–204 Advanced writing 2 (spring 2006)
AFN–210 Special skills development 3 (spring 2006)
AFN–200 Advanced writing 1 (autumn 2005)
AFN–208 Special skills development 2 (autumn 2005)
ANN–142 Introduction to linguistics (autumn 2005)
AFN–108 Special skills development 1 (spring 2005)
AT–322 Applied Linguistics (spring 2005)
ANN–206 Case Studies in Business (spring 2005)
ANN–204 Listening: systems to skill (autumn 2004)
AFN–206 Integrated Skills 2 (spring 2004)
AFN–202 Integrated Skills 1 (autumn 2003)
AT–291 Test of Language Competence 2 (TOLC 2) (autumn 2003)
more ...

publications (see MTMT)