JEGYZŐKÖNYV ELTE BTK Angol-Amerikai Intézet Intézeti Tanács 2020. április 21., online, 10.00 óra
Jelenlévők Szavazati joggal:
Tanácskozási joggal:
Kenyeres János köszönti az IT tagjait. A tagok egyhangúlag elfogadják a napirendet.
1. (Tartsay Németh Nóra): A szakdolgozatok feltöltése a Neptunba, SEAS Wikire, letöltésük bírálatra
Tartsayné Németh Nóra tájékoztatja az IT tagjait, hogy a hallgatóknak a Neptunba és a SEAS3-ra kell feltölteniük a szakdolgozatokat, a bírálóknak pedig a Neptunból kell majd letölteni őket. Április 27-én küldi meg a TO a beérkezett szakdolgozatokat az intézeteknek, utána ki lehet őket adni bírálóknak. Ezt követően május 5-ig össze kell állítani a záróvizsgabizottságokat, és el kell küldeni a Tanulmányi Hivatalnak. Szigetvári Péter vállalja, hogy a szakdolgozatok listáját korábban, már április 23-án reggel letölti a SEAS3-ról és elküldi a tanszékvezetőknek. A bírálatok feltöltéséről készült tájékoztatót Tartsayné Németh Nóra újra elküldi a tanszékvezetőknek.
2. (Tartsayné Németh Nóra): Vizsgáztatással kapcsolatos kérdések
Öveges Enikő a vizsgákra vonatkozó előírásokat tartalmazó dokumentumot újból el fogja küldeni az IT tagjainak. Tartsayné Németh Nóra jelzi, hogy zárthelyi dolgozatok írására a Moodle-ban az Assignment vagy Quiz funkció használható (akár 2-300 hallgató egyidejű vizsgáztatására is), viszont feladatrészt nem lehet bennük időzíteni, csak a teljes tesztet. Ha multiple choice teszt esetén nagyobb az adatbank, mint ahány kérdést a vizsgázóknak meg kell válaszolniuk, akkor a szoftver random tudja a kérdéseket generálni diákonként. Bojti Zsolt felveti, hogy a Quiz funkció amiatt jobb, mint az Assignment, mert be lehet rajta állítani, hogy hosszú, rövid választ vagy esszét várunk-e a vizsgázóktól, valamint az is beállítható, hogy egy több oldalas tesztben különböző sorrendben kapják a diákok az oldalakat, és ne lehessen mozogni szabadon a különböző oldalak között. Ily módon a csalást ki tudjuk küszöbölni, bár hozzáteszi, hogy a hallgatók tisztességesek és együttműködőek. Tartsayné Németh Nóra tájékoztatja a tagokat, hogy a szóbeli vizsgákhoz a MS Teams csoportokat az Informatikai Igazgatóság automatikusan el fogja készíteni. Kenyeres János felveti, hogy amennyiben van egy kurzusnak MS Teams csoportja, ott a vizsgát is le lehet bonyolítani. Bojti Zsolt javasolja channel-ek létrehozását a kurzuson belül az egyszerre vizsgázók számára. Itt be lehet állítani, hogy a hallgató csak azt a channel-t lássa, ahol az ő szóbeli vizsgája folyik. Célszerű a vizsgázók sorrendjét előre felállítani, hogy a hallgatók tudják, hogy mikor számíthatnak a hívásra. Benczik Vera kezdeményezi, hogy az IT tagjai vitassák meg, hogyan kezeljék a plágium kérdését az írásbeli open book vizsgák során. Kenyeres János javasolja, hogy a vizsgáztatók tájékoztassák a vizsgázókat, hogy jelöljék meg a forrásaikat, illetve tájékoztassák őket előzetesen, hogy a plágiumszabályzat most kivételesen vonatkozik az írásbeli vizsgákra is.
3. (Tartsayné Németh Nóra): A nyelvi alapvizsgák osztályzata
Az intézetnek két nyelvi alapvizsgát kell lebonyolítania: egy B2+ vizsgát (az első év végén BA-s és OTAK-os hallgatók számára), és egy C1-es vizsgát OTAK-osok számára a harmadik év végén. A nyelvi vizsgákat körülbelül 700 hallgatónak kellene letennie, ezért most az a javaslat született, hogy ne legyen komplex nyelvi vizsga, hanem bizonyos kurzusok jegyeinek a beszámításával, átlagolásával kapják meg a hallgatók a nyelvi alapvizsga jegyüket. A B2+ esetében ezek a nyelvi- és íráskészség fejlesztő kurzusok (ez négy kurzus átlaga), a C1 vizsga esetében ezekhez még hozzájönnek a nyelvtanároknak szóló harmadéves nyelvi kurzusok (ez hat kurzus átlaga). Remélhetőleg ezeket az adatokat a Neptunból ki tudjuk majd nyerni. Az OTAK-osok között vannak olyan hallgatók, akik 10 féléves általános iskolai tanárképzést végeznek, náluk az utóbbi két kurzus nem lesz az átlagukba beszámítva.
4. (Tartsayné Németh Nóra): A záróvizsgák szervezése, lebonyolítása
A záróvizsgák platformja a MS Teams lesz. Május 5-ig le kell adnunk a záróvizsgabizottságok névsorát, mert ezt követően az Informatikai Igazgatóság minden bizottságra létrehoz egy MS Teams-et a bizottság tagjaival és a vizsgázókkal. Külső tagot nem kell megjelölni, lehetnek kisebbek a bizottságok, viszont mindegyik bizottságba kell egy olyan személy, aki jártasabb a Teams használatában, mint a többi tag (ez lehet a záróvizsgabizottság egyik tagja is). Ennek a személynek a nevét a bizottságok névsorának leadásakor meg kell már jelölni. Ez a személy fog felelni azért, hogy elinduljon a vizsga, hogy az a hallgató legyen ott, akinek ott kell lennie, és amikor befejezte egy hallgató a vizsgát, hagyja el a csoportot, a következő hallgató készen álljon, amikor ő jön, stb. Nem kötelező, hogy mindenkinek legyen kamerája a vizsgabizottságban, viszont ennek a személynek, az elnöknek és a hallgatónak mindenképpen kell. Könyvtárosok is részt vehetnek adminként a bizottságokban. Az adminisztrátorként közreműködőknek az Informatikai Igazgatóság képzést fog indítani. Az adminisztratív személyeknek a vizsga időpontja előtt egy héttel meg kell szerveznie egy technikai próbavizsgát, ahol mindenki tesztelni tudja az eszközeit és szoftvereit. Ezt a vizsga napjának reggelén is meg kell ismételni. A záróvizsgák előtt minden hallgatónak meg kell majd adnia a mobiltelefonszámát és még legalább egy elérhetőségét. Az is az adminisztrátor feladata lesz, hogy felhívja a hallgatót, ha valami miatt ez szükséges. Az esetleges technikai problémák és a szakterületek változatossága miatt az IT tagok közül többen javasolják, hogy a bizottságok több mint két tagból álljanak. Valószínűleg az eddigieknél is több bizottság lesz, mivel egy bizottsághoz 10 vizsgázót fogunk beosztani 15 percenként. A tételek kihúzása helyett az Informatikai Igazgatóság egy random tételgenerátort is biztosítani fog. Öveges Enikő javasolja, hogy várjuk el a vizsgáztató kollégáktól, hogy legyen kamerájuk és használják azt, amikor beszélnek. Ha valakinek nincs kamerás laptopja, jelezze Tartsay Németh Nórának, mert a kar tud laptopot kölcsönözni. A headset-ek használata tiltva lesz a záróvizsgák alatt a csalások elkerülése érdekében. Szintén a csalásokat megelőzendő Kingl Dóra felveti a képernyőmegosztás lehetőségét. Deák Nóra felveti a végzősök által kikölcsönzött könyvek visszajuttatása kérdését. A könyvtárosok ki fognak dolgozni egy módszert a könyvek visszajuttatására, és Deák Nóra kéri az IT tagokat, hogy segítsenek ezen információ hallgatókhoz történő eljuttatásában.
5. (Kenyeres János): A folyamatban lévő előléptetések és megüresedett álláshely(ek) betöltése, legfrissebb információk
Kenyeres János jelzi, hogy bizonytalanság van a távozó munkatársak (Friedrich Judit és Ferencz Győző) megüresedő helye, és több kolléga megígért előléptetésével kapcsolatban. Károly Krisztina tájékoztatja az IT tagjait, hogy sajnos elvonások várhatók. Május 5-én lesz intézet igazgatói értekezlet, amelynek a költségvetés lesz a témája, ezt követően tisztábban fogunk látni. Kenyeres János hangsúlyozza, hogy az elvonásoktól függetlenül, az intézet nem szeretné feladni sem a megüresedett pozíciók betöltését, sem az előléptetéseket. Komáromy Zsolt abbéli aggályainak ad hangot, hogy nagyon megnehezíti tanszékük működését a távozó két kolléga pozíciójának betölthetősége körüli bizonytalanság, de Károly Krisztina azt javasolja, hogy tervezzenek a legjobb szcenárióval.
6. (Tartsayné Németh Nóra): A külföldi hallgatók felvételi folyamata
Tartsayné Németh Nóra megköszöni a felvételi eljárásban résztvevő kollégák munkáját. BA-ra 16 külföldi hallgató jelentkezett, MA Amerikanisztikára 13, MA Anglisztikára 39, Nyelvoktatói MA-ra 21. Két probléma merült fel az eljárás során, amelyek közül az egyik az, hogy a hotmail-es címek az ELTE levelező rendszeréről visszapattannak, illetve a másik, hogy nem volt mindig világos, hogy a kreditbefogadás hogyan történik az alaphelyzetben elfogadottól eltérő diplomák esetében.
7. (Kenyeres János): Az BA/MA/OTAK szakokra jelentkezők száma
Kenyeres János tájékoztatja az IT tagjait, hogy OTAK-ra 217 jelentkezőnk van, BA-ra 352-en jelentkeztek állami támogatásra és 8-an önköltséges képzésre, Anglisztika MA-ra 14-en jelentkeztek állami képzésre és 1 fő önköltségesre, Amerikanisztika MA-ra 7-en államira és 1 fő önköltségesre. A külföldi hallgatóknak is köszönhetően jövőre is tartani fogjuk tudni az idei hallgatói létszámokat.
8. (Kingl Dóra): A HÖK beszámolója/féléves ügyei
Kingl Dóra jelzi az IT tagoknak, hogy tanulmányi ügyekben folyamatosan tájékoztatják a hallgatókat, minden emailt, tájékoztatót továbbítanak feléjük, a HÖK folyamatosan kapcsolatban áll a Tanulmányi Hivatallal. Hozzáteszi még, hogy a HÖK tanulmányi referense hamarosan felkeresi a specializációk vezetőit, hogy a specializációkkal kapcsolatos információkat a megfelelő felületekre fel tudják tölteni.
9. (Kenyeres János): Új emailezési szabályok az egyetemen, tennivalók
Kenyeres János emlékezteti az IT tagokat, hogy az oktatóknak el kell választaniuk a privát és hivatalos emaileket, és meg kell szüntetniük az egyetemi címre érkező email-ek privát címre történő átirányítását május elejétől kezdődően. Emiatt arra kéri Lénárt Zoltánt, hogy írjon egy rövid, angol nyelvű tájékoztatót az oktatóknak, amelyben értesíti őket az ezzel kapcsolatos tennivalókról. Lénárt Zoltán tájékoztatja az IT-t, hogy ez az intézkedés egyelőre mégsem fog minket érinteni, az Office 365 szoftver használata lesz általános az egész egyetemen és ezen belül az Outlook-ot fogja támogatni az Informatikai Igazgatóság.
10. (Kálmán Csaba és Illés Éva): Erasmus, ICM hírek
Kálmán Csaba felhívja az IT tagok figyelmét az oktatói mobilitás közeledő jelentkezési határidejére, és megígéri, hogy május első hetében emlékezteti a kollégákat a május 18-i határidőre. Illés Éva felveti, hogy az intézet jelentkezzen ICM szerződésekre az ősz folyamán.
11. Egyebek
• Tartsayné Németh Nóra ismételten kéri a tanszékvezetőket, hogy aki még nem tette meg, küldje el számára a külföldi Erasmus diákok által szeptembertől felvehető órák listáját. • Pikli Natália kéri az IT tagokat, hogy terjesszék a kollégák között, hogy ha valaki online nyári egyetemi kurzusra jelentkezne, írjon Mátay Mónikának. • A következő IT időpontja: 2020. május 12., 10.00 óra, MS Teams-en.
Budapest, 2020. április 21.
Jegyzőkönyvvezető: Dr. Kálmán Csaba
Ellenjegyezte: Dr. Illés Éva, intézetigazgató-helyettes és Dr. Kenyeres János, intézetigazgató