Next revision | Previous revision |
about:minutes:2019-10-08 [2019-10-15 00:34] – created csabakalman | about:minutes:2019-10-08 [2019-12-17 23:27] (current) – [2. (Kenyeres János): A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ (kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©s) biztosĂtása az Angol-Amerikai IntĂ©zetben] PĂ©ter Szigetvári |
---|
=== 1. (Gaál Tekla Ă©s Kenyeres János): A kĂĽlföldi hallgatĂłk felvĂ©tele, kurzusfelvĂ©tele, számszerű kimutatása, tandĂja, az Erasmus hallgatĂłk által a kurzusokon szerezhetĹ‘ kreditĂ©rtĂ©k Ă©s az Erasmus hallgatĂłk lĂ©tszáma a kurzusokon | === 1. (Gaál Tekla Ă©s Kenyeres János): A kĂĽlföldi hallgatĂłk felvĂ©tele, kurzusfelvĂ©tele, számszerű kimutatása, tandĂja, az Erasmus hallgatĂłk által a kurzusokon szerezhetĹ‘ kreditĂ©rtĂ©k Ă©s az Erasmus hallgatĂłk lĂ©tszáma a kurzusokon |
| |
Gaál Tekla tájĂ©koztatja az IT tagjait, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk önhibájukon kĂvĂĽl sokszor kĂ©sve Ă©rkeznek, a fĂ©lĂ©vet azonban törvĂ©nyi szabályozás miatt nem lehet erre hivatkozva kĂ©sĹ‘bb kezdeni. A kĂĽlföldi hallgatĂłk regisztráciĂłjának legkĂ©sĹ‘bb oktĂłber 14-ig be kell fejezĹ‘dnie, idĂ©n jellemzĹ‘en szeptember vĂ©gĂ©ig ez megtörtĂ©nt. Az idei tanĂ©vben 270 Ăşj teljes kĂ©pzĂ©ses hallgatĂł Ă©rkezett a Karra.  | * Gaál Tekla tájĂ©koztatja az IT tagjait, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk önhibájukon kĂvĂĽl sokszor kĂ©sve Ă©rkeznek, a fĂ©lĂ©vet azonban törvĂ©nyi szabályozás miatt nem lehet erre hivatkozva kĂ©sĹ‘bb kezdeni. A kĂĽlföldi hallgatĂłk regisztráciĂłjának legkĂ©sĹ‘bb oktĂłber 14-ig be kell fejezĹ‘dnie, idĂ©n jellemzĹ‘en szeptember vĂ©gĂ©ig ez megtörtĂ©nt. Az idei tanĂ©vben 270 Ăşj teljes kĂ©pzĂ©ses hallgatĂł Ă©rkezett a Karra. TájĂ©koztatja az IT tagokat, hogy a felvĂ©teli vizsgáztatásban kevesebb oktatĂł fog rĂ©szt venni a jövĹ‘ben, de Ĺ‘k a tervek szerint dĂjazást kapnak majd. Gaál Tekla elismeri, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk hátrányban vannak, mert eleve kĂ©sĹ‘bb tudnak csak kurzusokat felvenni, azonban felhĂvja az IT tagok figyelmĂ©t arra, hogy a kurzusfelvĂ©telt nĂ©ha az is akadályoztatja, hogy az Ăłrák nincsenek nemzetközi kĂłddal meghirdetve. KĂ©ri, hogy a jövĹ‘ben az illetĂ©kesek erre jobban figyeljenek. TájĂ©koztatja az IT tagjait arrĂłl is, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk legkĂ©sĹ‘bb jĂşlius utolsĂł hetĂ©ig megkapják a Neptun kĂłdjaikat, azonban a gyakorlatban csak a Neptun trĂ©ning után veszik fel az Ăłrákat. Az Erasmus hallgatĂłkat akkor tudják csak aktiválni, miután megĂ©rkeztek, mert az elĹ‘feltĂ©telek hiánya miatt nem tudják a kurzusokat felvenni. Gaál Tekla javasolja, hogy ez változzon meg az Oktatási IgazgatĂłság közbenjárásával jövĹ‘ szeptembertĹ‘l. Kenyeres János ĂĽdvözli a kezdemĂ©nyezĂ©st. |
TájĂ©koztatja az IT tagokat, hogy a felvĂ©teli vizsgáztatásban kevesebb oktatĂł fog rĂ©szt venni a jövĹ‘ben, de Ĺ‘k a tervek szerint dĂjazást kapnak majd. Gaál Tekla elismeri, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk hátrányban vannak, mert eleve kĂ©sĹ‘bb tudnak csak kurzusokat felvenni, azonban felhĂvja az IT tagok figyelmĂ©t arra, hogy a kurzusfelvĂ©telt nĂ©ha az is akadályoztatja, hogy az Ăłrák nincsenek nemzetközi kĂłddal meghirdetve. KĂ©ri, hogy a jövĹ‘ben az illetĂ©kesek erre jobban figyeljenek. TájĂ©koztatja az IT tagjait arrĂłl is, hogy a kĂĽlföldi hallgatĂłk legkĂ©sĹ‘bb jĂşlius utolsĂł hetĂ©ig megkapják a Neptun kĂłdjaikat, azonban a gyakorlatban csak a Neptun trĂ©ning után veszik fel az Ăłrákat. Az Erasmus hallgatĂłkat akkor tudják csak aktiválni, miután megĂ©rkeztek, mert az elĹ‘feltĂ©telek hiánya miatt nem tudják a kurzusokat felvenni. Gaál Tekla javasolja, hogy ez változzon meg az Oktatási IgazgatĂłság közbenjárásával jövĹ‘ szeptembertĹ‘l. Kenyeres János ĂĽdvözli a kezdemĂ©nyezĂ©st. | |
| |
Gaál Tekla arrĂłl is tájĂ©koztatást ad, hogy kb. 60 olyan kurzusfelvĂ©tel van az IntĂ©zeten belĂĽl, ami nem intĂ©zeti hallgatĂłhoz kötĹ‘dik. Gaál Tekla ĂgĂ©retet tesz, hogy megkĂĽldi az intĂ©zeti Erasmus hallgatĂłkra vonatkozĂł kurzusfelvĂ©teli számokat. Az Erasmus diákok ĂĽgyintĂ©zĂ©se, adminisztráciĂłja rendkĂvĂĽl nagy, ezĂ©rt Kenyeres János kĂ©ri, hogy Kálmán Csaba intĂ©zeti Erasmus koordinátor a lehetĹ‘ legmagasabb dĂjazást kapja. | * Gaál Tekla arrĂłl is tájĂ©koztatást ad, hogy kb. 60 olyan kurzusfelvĂ©tel van az IntĂ©zeten belĂĽl, ami nem intĂ©zeti hallgatĂłhoz kötĹ‘dik. Gaál Tekla ĂgĂ©retet tesz, hogy megkĂĽldi az intĂ©zeti Erasmus hallgatĂłkra vonatkozĂł kurzusfelvĂ©teli számokat. Az Erasmus diákok ĂĽgyintĂ©zĂ©se, adminisztráciĂłja rendkĂvĂĽl nagy, ezĂ©rt Kenyeres János kĂ©ri, hogy Kálmán Csaba intĂ©zeti Erasmus koordinátor a lehetĹ‘ legmagasabb dĂjazást kapja. |
| |
Kenyeres János tájĂ©koztatja az IT tagjait arrĂłl a dĂ©káni utasĂtásrĂłl, amelynek Ă©rtelmĂ©ben a jövĹ‘ben az Erasmus hallgatĂłk ugyanazt a kreditszámot kapják majd, mint a magyar hallgatĂłk. Az utasĂtást az IT tagok közĂĽl többen aggályosnak tartják, mivel a kĂĽlföldi diákok a saját egyetemĂĽkön jĂłval több kreditet kapnak egy-egy kurzusĂ©rt, Ă©s Ăgy kĂ©rdĂ©ses, hogy a változtatás milyen hatással fog járni: elĹ‘fordulhat, hogy nem jönnek majd hozzánk Erasmus diákok, Ă©s lehet, hogy dupla annyi Ăłrát vesznek majd fel, ami ĂłraterhelĂ©stöbblettel jár az IntĂ©zetben. Károly Krisztina hangsĂşlyozza azonban, hogy szĂĽksĂ©g volt a változtatásra, mivel irreálisan elszabadult az elmĂşlt Ă©vek gyakorlatában kialakult rendszer, miszerint a magyar hallgatĂłk kreditszámának dupláját, nĂ©ha háromszorosát kapták az Erasmus hallgatĂłk ugyanazokĂ©rt a kurzusokĂ©rt. Hozzáteszi, hogy a változtatással kapcsolatos fĂ©lelmek megalapozottak, de a jelenlegi gyakorlat a magyar hallgatĂłk Ă©rdeksĂ©relmĂ©t okozza. Felveti, hogy meg kellene vizsgálni, milyen következmĂ©nyekkel járna, ha megemelnĂ©nk a kurzusaink kreditszámát, azonban azt javasolja, a kreditszámok átdolgozásával várjuk meg a november 16-án megrendezendĹ‘ kari egyeztetĂ©st. Szigetvári PĂ©ter egy Erasmus kĂłdos kurzus bevezetĂ©sĂ©t kezdemĂ©nyezi, amelyet kifejezetten az Erasmus diákoknak hirdetnĂ©nk meg, pl. 6-8 kreditponttal járĂł konzultáciĂł formájában. Károly Krisztina arrĂłl is tájĂ©koztatja az IT tagjait, hogy 2020-ban lejárnak az Erasmus szerzĹ‘dĂ©sek. IránymutatásĂ©rt meg kell várnunk, hogy mit mond az EU, a TEMPUS, az ELTE, illetve a karok a tĂ©mában, illetve át kell nĂ©zni az egyezmĂ©nyeket, megállapodásokat. | * Kenyeres János tájĂ©koztatja az IT tagjait arrĂłl a dĂ©káni utasĂtásrĂłl, amelynek Ă©rtelmĂ©ben a jövĹ‘ben az Erasmus hallgatĂłk ugyanazt a kreditszámot kapják majd, mint a magyar hallgatĂłk. Az utasĂtást az IT tagok közĂĽl többen aggályosnak tartják, mivel a kĂĽlföldi diákok a saját egyetemĂĽkön jĂłval több kreditet kapnak egy-egy kurzusĂ©rt, Ă©s Ăgy kĂ©rdĂ©ses, hogy a változtatás milyen hatással fog járni: elĹ‘fordulhat, hogy nem jönnek majd hozzánk Erasmus diákok, Ă©s lehet, hogy dupla annyi Ăłrát vesznek majd fel, ami ĂłraterhelĂ©stöbblettel jár az IntĂ©zetben. Károly Krisztina hangsĂşlyozza azonban, hogy szĂĽksĂ©g volt a változtatásra, mivel irreálisan elszabadult az elmĂşlt Ă©vek gyakorlatában kialakult rendszer, miszerint a magyar hallgatĂłk kreditszámának dupláját, nĂ©ha háromszorosát kapták az Erasmus hallgatĂłk ugyanazokĂ©rt a kurzusokĂ©rt. Hozzáteszi, hogy a változtatással kapcsolatos fĂ©lelmek megalapozottak, de a jelenlegi gyakorlat a magyar hallgatĂłk Ă©rdeksĂ©relmĂ©t okozza. Felveti, hogy meg kellene vizsgálni, milyen következmĂ©nyekkel járna, ha megemelnĂ©nk a kurzusaink kreditszámát, azonban azt javasolja, a kreditszámok átdolgozásával várjuk meg a november 16-án megrendezendĹ‘ kari egyeztetĂ©st. Szigetvári PĂ©ter egy Erasmus kĂłdos kurzus bevezetĂ©sĂ©t kezdemĂ©nyezi, amelyet kifejezetten az Erasmus diákoknak hirdetnĂ©nk meg, pl. 6-8 kreditponttal járĂł konzultáciĂł formájában. Károly Krisztina arrĂłl is tájĂ©koztatja az IT tagjait, hogy 2020-ban lejárnak az Erasmus szerzĹ‘dĂ©sek. IránymutatásĂ©rt meg kell várnunk, hogy mit mond az EU, a TEMPUS, az ELTE, illetve a karok a tĂ©mában, illetve át kell nĂ©zni az egyezmĂ©nyeket, megállapodásokat. |
| |
Kenyeres János ismerteti a második dĂ©káni utasĂtás tartalmát, amelynek Ă©rtelmĂ©ben a kurzusok irányadĂł lĂ©tszáma 15, Ă©s 10 hallgatĂł alatt már nem számĂt be teljes Ă©rtĂ©kkel a kurzus az oktatĂł ĂłraterhelĂ©sĂ©be. Kifejezetten Erasmus hallgatĂłk számára akár 5 diákkal is indulhat kurzus. Kenyeres János kĂ©ri, hogy a dĂ©káni utasĂtások kiadása elĹ‘tt a jövĹ‘ben legyen konzultáciĂł, intĂ©zeti egyeztetĂ©s. | * Kenyeres János ismerteti a második dĂ©káni utasĂtás tartalmát, amelynek Ă©rtelmĂ©ben a kurzusok irányadĂł lĂ©tszáma 15, Ă©s 10 hallgatĂł alatt már nem számĂt be teljes Ă©rtĂ©kkel a kurzus az oktatĂł ĂłraterhelĂ©sĂ©be. Kifejezetten Erasmus hallgatĂłk számára akár 5 diákkal is indulhat kurzus. Kenyeres János kĂ©ri, hogy a dĂ©káni utasĂtások kiadása elĹ‘tt a jövĹ‘ben legyen konzultáciĂł, intĂ©zeti egyeztetĂ©s. |
| |
| |
Kenyeres János a következő javaslatot terjeszti elő: | Kenyeres János a következő javaslatot terjeszti elő: |
| |
Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek feladata biztosĂtani a tanszĂ©ki oktatĂłk mindenkori elĹ‘Ărásoknak megfelelĹ‘ kötelezĹ‘  | > Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek feladata biztosĂtani a tanszĂ©ki oktatĂłk mindenkori elĹ‘Ărásoknak megfelelĹ‘ kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂ©t, a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘t (ennek mĂ©rtĂ©kĂ©t jelenleg az ELTE SZMSZ III. kötet,Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (2) bekezdĂ©se határozza meg). |
ĂłraterhelĂ©sĂ©t, a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘t (ennek mĂ©rtĂ©kĂ©t jelenleg az ELTE SZMSZ III. kötet,Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (2) bekezdĂ©se  | > |
határozza meg). | > A tanszĂ©ki oktatĂłk a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©ig más intĂ©zeti vagy kari tanszĂ©kek kurzusait is elláthatják, amennyiben ehhez rendelkeznek megfelelĹ‘ szakmai felkĂ©szĂĽltsĂ©ggel, Ă©s a saját tanszĂ©kĂĽk által meghirdetett kurzusok ellátását ez nem veszĂ©lyezteti. Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek az oktatĂłi kapacitáshiányt vagy oktatĂłi kapacitásfelesleget jelzik egymásnak. |
 | > |
A tanszĂ©ki oktatĂłk a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©ig más intĂ©zeti vagy kari tanszĂ©kek kurzusait is elláthatják, amennyiben ehhez  | > A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©n felĂĽl az intĂ©zeti tanszĂ©kek saját illetĂ©kessĂ©gben csak az Ă©rintett oktatĂłk kifejezett Ărásbeli kĂ©relme vagy önkĂ©nt vállalt Ărásbeli beleegyezĂ©se alapján biztosĂthatnak kurzusokat az oktatĂłknak. |
rendelkeznek megfelelő szakmai felkészültséggel, és a saját tanszékük által meghirdetett kurzusok ellátását ez nem veszélyezteti. Az órarendek  | > |
összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek az oktatĂłi kapacitáshiányt vagy oktatĂłi kapacitásfelesleget jelzik egymásnak. | > A kurzusok ellátását veszĂ©lyeztetĹ‘ oktatĂłi kapacitáshiány esetĂ©n kĂĽlsĹ‘ ĂłraadĂłk alkalmazását vagy Ăşj státuszok lĂ©tesĂtĂ©sĂ©t kell kezdemĂ©nyezni a kari vezetĂ©snĂ©l. |
 | > |
A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©n felĂĽl az intĂ©zeti tanszĂ©kek saját illetĂ©kessĂ©gben csak az Ă©rintett oktatĂłk kifejezett Ărásbeli kĂ©relme vagy  | > A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se a kari vezetĹ‘ hatáskörĂ©be tartozik (2011. Ă©vi CCIV. törvĂ©ny 26. § (2) bekezdĂ©s; ELTE SZMSZ III. kötet, Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (3) bekezdĂ©s). |
önkĂ©nt vállalt Ărásbeli beleegyezĂ©se alapján biztosĂthatnak kurzusokat az oktatĂłknak. | |
 | |
A kurzusok ellátását veszĂ©lyeztetĹ‘ oktatĂłi kapacitáshiány esetĂ©n kĂĽlsĹ‘ ĂłraadĂłk alkalmazását vagy Ăşj státuszok lĂ©tesĂtĂ©sĂ©t kell kezdemĂ©nyezni a kari  | |
vezetésnél. | |
 | |
A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se a kari vezetĹ‘ hatáskörĂ©be tartozik (2011. Ă©vi CCIV. törvĂ©ny 26. § (2) bekezdĂ©s; ELTE SZMSZ III.  | |
kötet, Foglalkoztatási követelményrendszer 72. § (3) bekezdés). | |
| |
IndokláskĂ©nt Kenyeres János elmondja, hogy az elmĂşlt hosszĂş Ă©vek során az IntĂ©zet három tanszĂ©kĂ©n a kollĂ©gák jellemzĹ‘en legalább kĂ©t Ăłrával több idĹ‘t fordĂtottak oktatásra, mint amennyit a kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂĽk elĹ‘Ăr. Ez a helyzet tarthatatlan, egyes tanszĂ©keken soha senki nem mehet el alkotĂłi szabadságra Ă©s ĂłrakedvezmĂ©nyben sem rĂ©szesĂĽlhet, mert nincs mĂłd a helyettesĂtĂ©sĂ©re. A felsĹ‘oktatási törvĂ©ny Ă©s az ELTE SZMSZ Ăşgy rendelkezik, hogy a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se nem a tanszĂ©kek vagy az intĂ©zetek hatásköre, hanem a kari vezetőé. A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be a kari szabályok alapján legfeljebb kĂ©t Ăłra konzultáciĂł számĂthatĂł be, de mivel a fogadóóra is konzultáciĂł, a fogadóóra, mely kötelezĹ‘, önmagában is beleszámĂt az ĂłraterhelĂ©sbe. Ă–veges EnikĹ‘ felveti, hogy a DEAL esetĂ©ben a fenti javaslat minimum további kĂ©t teljes státusz lĂ©trehozását teszi szĂĽksĂ©gessĂ©. Károly Krisztina hozzáteszi, hogy az Ăłralátogatás is beleszámĂt a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be. FelmerĂĽl, hogy a kötelezĹ‘ Ăłraszámok valĂłjában minimális kötelezĹ‘ Ăłraszámok, de Szigetvári PĂ©ter rámutat, hogy az oktatĂłk fizetĂ©se is a törvĂ©nyben meghatározott minimális fizetĂ©s. Kenyeres János kiemeli annak fontosságát, hogy a tanszĂ©kek között ne legyenek kĂĽlönbsĂ©gek a munkaterhelĂ©sben, Ă©s minden tanszĂ©k egyforma feltĂ©telekkel, szabályszerűen működjön. Ă–veges EnikĹ‘ is hangsĂşlyozza, hogy nagyon fontos, hogy az öt tanszĂ©k egyforma bánásmĂłdban rĂ©szesĂĽljön. Benczik Vera támogatja az intĂ©zetigazgatĂł javaslatát Ă©s kifejti, hogy nem helyes, ha bármelyik tanszĂ©k oktatĂłi amiatt neheztelnek más tanszĂ©kek oktatĂłira, mert Ĺ‘k „csak” annyi munkaĂłrában tanĂtanak, amennyit a jogszabályok elĹ‘Ărnak. Károly Krisztina javasolja, hogy elsĹ‘sorban státuszt kellene kĂ©rni a tanszĂ©keknek, nem ĂłraadĂłk alkalmazását, mivel ez biztosĂtaná a megfelelĹ‘ szakemberek alkalmazását Ă©s a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłkat az oktatáson kĂvĂĽl más munkákba is be lehet vonni. Kenyeres János felveti, hogy az egy- vagy többĂ©ves megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek is megoldást jelenthetnek erre a problĂ©mára, miközben az ĂłraadĂłi megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek a Kar számára anyagi szempontbĂłl valĂłszĂnűleg elĹ‘nyösebb konstrukciĂłk. Károly Krisztina kifejti, hogy a kĂ©t-három Ă©ves ĂłraadĂłi szerzĹ‘dĂ©sek elĹ‘nyösebbek lennĂ©nek, mint az egyĂ©ves szerzĹ‘dĂ©sek. Kálmán Csaba felveti, hogy kapacitáshiány esetĂ©n a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłk is vállalhassanak többletĂłrákat extra dĂjazásĂ©rt. | IndokláskĂ©nt Kenyeres János elmondja, hogy az elmĂşlt hosszĂş Ă©vek során az IntĂ©zet három tanszĂ©kĂ©n a kollĂ©gák jellemzĹ‘en legalább kĂ©t Ăłrával több idĹ‘t fordĂtottak oktatásra, mint amennyit a kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂĽk elĹ‘Ăr. Ez a helyzet tarthatatlan, egyes tanszĂ©keken soha senki nem mehet el alkotĂłi szabadságra Ă©s ĂłrakedvezmĂ©nyben sem rĂ©szesĂĽlhet, mert nincs mĂłd a helyettesĂtĂ©sĂ©re. A felsĹ‘oktatási törvĂ©ny Ă©s az ELTE SZMSZ Ăşgy rendelkezik, hogy a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se nem a tanszĂ©kek vagy az intĂ©zetek hatásköre, hanem a kari vezetőé. A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be a kari szabályok alapján legfeljebb kĂ©t Ăłra konzultáciĂł számĂthatĂł be, de mivel a fogadóóra is konzultáciĂł, a fogadóóra, mely kötelezĹ‘, önmagában is beleszámĂt az ĂłraterhelĂ©sbe. Ă–veges EnikĹ‘ felveti, hogy a DEAL esetĂ©ben a fenti javaslat minimum további kĂ©t teljes státusz lĂ©trehozását teszi szĂĽksĂ©gessĂ©. Károly Krisztina hozzáteszi, hogy az Ăłralátogatás is beleszámĂt a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be. FelmerĂĽl, hogy a kötelezĹ‘ Ăłraszámok valĂłjában minimális kötelezĹ‘ Ăłraszámok, de Szigetvári PĂ©ter rámutat, hogy az oktatĂłk fizetĂ©se is a törvĂ©nyben meghatározott minimális fizetĂ©s. Kenyeres János kiemeli annak fontosságát, hogy a tanszĂ©kek között ne legyenek kĂĽlönbsĂ©gek a munkaterhelĂ©sben, Ă©s minden tanszĂ©k egyforma feltĂ©telekkel, szabályszerűen működjön. Ă–veges EnikĹ‘ is hangsĂşlyozza, hogy nagyon fontos, hogy az öt tanszĂ©k egyforma bánásmĂłdban rĂ©szesĂĽljön. Benczik Vera támogatja az intĂ©zetigazgatĂł javaslatát Ă©s kifejti, hogy nem helyes, ha bármelyik tanszĂ©k oktatĂłi amiatt neheztelnek más tanszĂ©kek oktatĂłira, mert Ĺ‘k „csak” annyi munkaĂłrában tanĂtanak, amennyit a jogszabályok elĹ‘Ărnak. Károly Krisztina javasolja, hogy elsĹ‘sorban státuszt kellene kĂ©rni a tanszĂ©keknek, nem ĂłraadĂłk alkalmazását, mivel ez biztosĂtaná a megfelelĹ‘ szakemberek alkalmazását Ă©s a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłkat az oktatáson kĂvĂĽl más munkákba is be lehet vonni. Kenyeres János felveti, hogy az egy- vagy többĂ©ves megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek is megoldást jelenthetnek erre a problĂ©mára, miközben az ĂłraadĂłi megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek a Kar számára anyagi szempontbĂłl valĂłszĂnűleg elĹ‘nyösebb konstrukciĂłk. Károly Krisztina kifejti, hogy a kĂ©t-három Ă©ves ĂłraadĂłi szerzĹ‘dĂ©sek elĹ‘nyösebbek lennĂ©nek, mint az egyĂ©ves szerzĹ‘dĂ©sek. Kálmán Csaba felveti, hogy kapacitáshiány esetĂ©n a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłk is vállalhassanak többletĂłrákat extra dĂjazásĂ©rt. |
| |
Budapest, 2019. oktĂłber 8. | Budapest, 2019. oktĂłber 8. |
| |
Jegyzőkönyvvezető: Dr. Kálmán Csaba, ellenjegyezte: Dr. Illés Éva, intézetigazgató-helyettes és Dr. Kenyeres János, intézetigazgató | Jegyzőkönyvvezető: Dr. Kálmán Csaba, ellenjegyezte: Dr. Illés Éva, intézetigazgató-helyettes és Dr. Kenyeres János, intézetigazgató. |
| |
| |
| |