Both sides previous revisionPrevious revision | |
about:minutes:2019-10-08 [2019-10-15 00:40] – csabakalman | about:minutes:2019-10-08 [2019-12-17 23:27] (current) – [2. (Kenyeres János): A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ (kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©s) biztosĂtása az Angol-Amerikai IntĂ©zetben] PĂ©ter Szigetvári |
---|
Kenyeres János a következő javaslatot terjeszti elő: | Kenyeres János a következő javaslatot terjeszti elő: |
| |
Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek feladata biztosĂtani a tanszĂ©ki oktatĂłk mindenkori elĹ‘Ărásoknak megfelelĹ‘ kötelezĹ‘  | > Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek feladata biztosĂtani a tanszĂ©ki oktatĂłk mindenkori elĹ‘Ărásoknak megfelelĹ‘ kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂ©t, a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘t (ennek mĂ©rtĂ©kĂ©t jelenleg az ELTE SZMSZ III. kötet,Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (2) bekezdĂ©se határozza meg). |
ĂłraterhelĂ©sĂ©t, a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘t (ennek mĂ©rtĂ©kĂ©t jelenleg az ELTE SZMSZ III. kötet,Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (2) bekezdĂ©se  | > |
határozza meg). | > A tanszĂ©ki oktatĂłk a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©ig más intĂ©zeti vagy kari tanszĂ©kek kurzusait is elláthatják, amennyiben ehhez rendelkeznek megfelelĹ‘ szakmai felkĂ©szĂĽltsĂ©ggel, Ă©s a saját tanszĂ©kĂĽk által meghirdetett kurzusok ellátását ez nem veszĂ©lyezteti. Az Ăłrarendek összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek az oktatĂłi kapacitáshiányt vagy oktatĂłi kapacitásfelesleget jelzik egymásnak. |
 | > |
A tanszĂ©ki oktatĂłk a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©ig más intĂ©zeti vagy kari tanszĂ©kek kurzusait is elláthatják, amennyiben ehhez  | > A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©n felĂĽl az intĂ©zeti tanszĂ©kek saját illetĂ©kessĂ©gben csak az Ă©rintett oktatĂłk kifejezett Ărásbeli kĂ©relme vagy önkĂ©nt vállalt Ărásbeli beleegyezĂ©se alapján biztosĂthatnak kurzusokat az oktatĂłknak. |
rendelkeznek megfelelő szakmai felkészültséggel, és a saját tanszékük által meghirdetett kurzusok ellátását ez nem veszélyezteti. Az órarendek  | > |
összeállĂtása során az intĂ©zeti tanszĂ©kek az oktatĂłi kapacitáshiányt vagy oktatĂłi kapacitásfelesleget jelzik egymásnak. | > A kurzusok ellátását veszĂ©lyeztetĹ‘ oktatĂłi kapacitáshiány esetĂ©n kĂĽlsĹ‘ ĂłraadĂłk alkalmazását vagy Ăşj státuszok lĂ©tesĂtĂ©sĂ©t kell kezdemĂ©nyezni a kari vezetĂ©snĂ©l. |
 | > |
A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ elĹ‘Ărt mĂ©rtĂ©kĂ©n felĂĽl az intĂ©zeti tanszĂ©kek saját illetĂ©kessĂ©gben csak az Ă©rintett oktatĂłk kifejezett Ărásbeli kĂ©relme vagy  | > A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se a kari vezetĹ‘ hatáskörĂ©be tartozik (2011. Ă©vi CCIV. törvĂ©ny 26. § (2) bekezdĂ©s; ELTE SZMSZ III. kötet, Foglalkoztatási követelmĂ©nyrendszer 72. § (3) bekezdĂ©s). |
önkĂ©nt vállalt Ărásbeli beleegyezĂ©se alapján biztosĂthatnak kurzusokat az oktatĂłknak. | |
 | |
A kurzusok ellátását veszĂ©lyeztetĹ‘ oktatĂłi kapacitáshiány esetĂ©n kĂĽlsĹ‘ ĂłraadĂłk alkalmazását vagy Ăşj státuszok lĂ©tesĂtĂ©sĂ©t kell kezdemĂ©nyezni a kari  | |
vezetésnél. | |
 | |
A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se a kari vezetĹ‘ hatáskörĂ©be tartozik (2011. Ă©vi CCIV. törvĂ©ny 26. § (2) bekezdĂ©s; ELTE SZMSZ III.  | |
kötet, Foglalkoztatási követelményrendszer 72. § (3) bekezdés). | |
| |
IndokláskĂ©nt Kenyeres János elmondja, hogy az elmĂşlt hosszĂş Ă©vek során az IntĂ©zet három tanszĂ©kĂ©n a kollĂ©gák jellemzĹ‘en legalább kĂ©t Ăłrával több idĹ‘t fordĂtottak oktatásra, mint amennyit a kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂĽk elĹ‘Ăr. Ez a helyzet tarthatatlan, egyes tanszĂ©keken soha senki nem mehet el alkotĂłi szabadságra Ă©s ĂłrakedvezmĂ©nyben sem rĂ©szesĂĽlhet, mert nincs mĂłd a helyettesĂtĂ©sĂ©re. A felsĹ‘oktatási törvĂ©ny Ă©s az ELTE SZMSZ Ăşgy rendelkezik, hogy a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se nem a tanszĂ©kek vagy az intĂ©zetek hatásköre, hanem a kari vezetőé. A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be a kari szabályok alapján legfeljebb kĂ©t Ăłra konzultáciĂł számĂthatĂł be, de mivel a fogadóóra is konzultáciĂł, a fogadóóra, mely kötelezĹ‘, önmagában is beleszámĂt az ĂłraterhelĂ©sbe. Ă–veges EnikĹ‘ felveti, hogy a DEAL esetĂ©ben a fenti javaslat minimum további kĂ©t teljes státusz lĂ©trehozását teszi szĂĽksĂ©gessĂ©. Károly Krisztina hozzáteszi, hogy az Ăłralátogatás is beleszámĂt a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be. FelmerĂĽl, hogy a kötelezĹ‘ Ăłraszámok valĂłjában minimális kötelezĹ‘ Ăłraszámok, de Szigetvári PĂ©ter rámutat, hogy az oktatĂłk fizetĂ©se is a törvĂ©nyben meghatározott minimális fizetĂ©s. Kenyeres János kiemeli annak fontosságát, hogy a tanszĂ©kek között ne legyenek kĂĽlönbsĂ©gek a munkaterhelĂ©sben, Ă©s minden tanszĂ©k egyforma feltĂ©telekkel, szabályszerűen működjön. Ă–veges EnikĹ‘ is hangsĂşlyozza, hogy nagyon fontos, hogy az öt tanszĂ©k egyforma bánásmĂłdban rĂ©szesĂĽljön. Benczik Vera támogatja az intĂ©zetigazgatĂł javaslatát Ă©s kifejti, hogy nem helyes, ha bármelyik tanszĂ©k oktatĂłi amiatt neheztelnek más tanszĂ©kek oktatĂłira, mert Ĺ‘k „csak” annyi munkaĂłrában tanĂtanak, amennyit a jogszabályok elĹ‘Ărnak. Károly Krisztina javasolja, hogy elsĹ‘sorban státuszt kellene kĂ©rni a tanszĂ©keknek, nem ĂłraadĂłk alkalmazását, mivel ez biztosĂtaná a megfelelĹ‘ szakemberek alkalmazását Ă©s a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłkat az oktatáson kĂvĂĽl más munkákba is be lehet vonni. Kenyeres János felveti, hogy az egy- vagy többĂ©ves megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek is megoldást jelenthetnek erre a problĂ©mára, miközben az ĂłraadĂłi megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek a Kar számára anyagi szempontbĂłl valĂłszĂnűleg elĹ‘nyösebb konstrukciĂłk. Károly Krisztina kifejti, hogy a kĂ©t-három Ă©ves ĂłraadĂłi szerzĹ‘dĂ©sek elĹ‘nyösebbek lennĂ©nek, mint az egyĂ©ves szerzĹ‘dĂ©sek. Kálmán Csaba felveti, hogy kapacitáshiány esetĂ©n a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłk is vállalhassanak többletĂłrákat extra dĂjazásĂ©rt. | IndokláskĂ©nt Kenyeres János elmondja, hogy az elmĂşlt hosszĂş Ă©vek során az IntĂ©zet három tanszĂ©kĂ©n a kollĂ©gák jellemzĹ‘en legalább kĂ©t Ăłrával több idĹ‘t fordĂtottak oktatásra, mint amennyit a kötelezĹ‘ ĂłraterhelĂ©sĂĽk elĹ‘Ăr. Ez a helyzet tarthatatlan, egyes tanszĂ©keken soha senki nem mehet el alkotĂłi szabadságra Ă©s ĂłrakedvezmĂ©nyben sem rĂ©szesĂĽlhet, mert nincs mĂłd a helyettesĂtĂ©sĂ©re. A felsĹ‘oktatási törvĂ©ny Ă©s az ELTE SZMSZ Ăşgy rendelkezik, hogy a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘ megemelĂ©se vagy csökkentĂ©se nem a tanszĂ©kek vagy az intĂ©zetek hatásköre, hanem a kari vezetőé. A tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be a kari szabályok alapján legfeljebb kĂ©t Ăłra konzultáciĂł számĂthatĂł be, de mivel a fogadóóra is konzultáciĂł, a fogadóóra, mely kötelezĹ‘, önmagában is beleszámĂt az ĂłraterhelĂ©sbe. Ă–veges EnikĹ‘ felveti, hogy a DEAL esetĂ©ben a fenti javaslat minimum további kĂ©t teljes státusz lĂ©trehozását teszi szĂĽksĂ©gessĂ©. Károly Krisztina hozzáteszi, hogy az Ăłralátogatás is beleszámĂt a tanĂtásra fordĂtott idĹ‘be. FelmerĂĽl, hogy a kötelezĹ‘ Ăłraszámok valĂłjában minimális kötelezĹ‘ Ăłraszámok, de Szigetvári PĂ©ter rámutat, hogy az oktatĂłk fizetĂ©se is a törvĂ©nyben meghatározott minimális fizetĂ©s. Kenyeres János kiemeli annak fontosságát, hogy a tanszĂ©kek között ne legyenek kĂĽlönbsĂ©gek a munkaterhelĂ©sben, Ă©s minden tanszĂ©k egyforma feltĂ©telekkel, szabályszerűen működjön. Ă–veges EnikĹ‘ is hangsĂşlyozza, hogy nagyon fontos, hogy az öt tanszĂ©k egyforma bánásmĂłdban rĂ©szesĂĽljön. Benczik Vera támogatja az intĂ©zetigazgatĂł javaslatát Ă©s kifejti, hogy nem helyes, ha bármelyik tanszĂ©k oktatĂłi amiatt neheztelnek más tanszĂ©kek oktatĂłira, mert Ĺ‘k „csak” annyi munkaĂłrában tanĂtanak, amennyit a jogszabályok elĹ‘Ărnak. Károly Krisztina javasolja, hogy elsĹ‘sorban státuszt kellene kĂ©rni a tanszĂ©keknek, nem ĂłraadĂłk alkalmazását, mivel ez biztosĂtaná a megfelelĹ‘ szakemberek alkalmazását Ă©s a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłkat az oktatáson kĂvĂĽl más munkákba is be lehet vonni. Kenyeres János felveti, hogy az egy- vagy többĂ©ves megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek is megoldást jelenthetnek erre a problĂ©mára, miközben az ĂłraadĂłi megbĂzási szerzĹ‘dĂ©sek a Kar számára anyagi szempontbĂłl valĂłszĂnűleg elĹ‘nyösebb konstrukciĂłk. Károly Krisztina kifejti, hogy a kĂ©t-három Ă©ves ĂłraadĂłi szerzĹ‘dĂ©sek elĹ‘nyösebbek lennĂ©nek, mint az egyĂ©ves szerzĹ‘dĂ©sek. Kálmán Csaba felveti, hogy kapacitáshiány esetĂ©n a státusszal rendelkezĹ‘ oktatĂłk is vállalhassanak többletĂłrákat extra dĂjazásĂ©rt. |
| |